Matematikte Büyü
Okul
arkadaşlarınızla eğlenmek istediğinizde, eğer bir merakınız varsa, matematiksel
işlemleri içeren bazı "püf noktaları" öğrenin. Görünen o ki sihir
şöyle demiştir:
• Bir sayı
düşünün.
• İki ile
çarpın
• 12 tane
ekle
• Toplamı
ikiye bölün
• En başında
düşündüğünüz numarayı çıkarın
• Kalan sayı
6.
Aynı tarzda,
artıkların sırasıyla 3, 5 ve 15 olduğu oyunlardır.
Sır nedir?
Aslında, bu grubun tüm püf noktalarını ve kalıntı sayılarını
oluşturabileceğiniz bir algoritma vardır. Dört temel matematik işleminin dahil
olduğunu unutmayın.
Bir sayı
düşün: a
Bunu n: n *
a ile çarpın
Bir sayı m
ekleyin (bu hilenin anahtarıdır): n * a + m (m, n'nin bir katı olmalı)
N: 1 / n *
(n * a + m) arasında bölün
M, n'nin bir
katı olduğu için m = k * n deyin, bölüştürülürken: 1 / n * (n * a + n * k) = a
+ k
Son olarak,
düşünce sayısını çıkarın: a + k - a = k
Sonuç: M / n
= k (her zaman)
Yapıyı
anladıysanız, anında herhangi bir yapıyı oluşturabilirsiniz. Bir bakalım:
Bir sayı
düşün: 4
5 ile
çarpın, 20 ekleyin, 5'e bölün, düşündüğünüz sayıyı çıkarın. Sonuç karenin kenar
sayısıdır. Daha matematiksel işlemlerle başka bir sihirli oyun
yaratabileceğinizi düşünüyor musunuz?
No comments:
Post a Comment