Sunday, March 3, 2019

Matematikte Büyü


Matematikte Büyü

Okul arkadaşlarınızla eğlenmek istediğinizde, eğer bir merakınız varsa, matematiksel işlemleri içeren bazı "püf noktaları" öğrenin. Görünen o ki sihir şöyle demiştir:

• Bir sayı düşünün.
• İki ile çarpın
• 12 tane ekle
• Toplamı ikiye bölün
• En başında düşündüğünüz numarayı çıkarın
• Kalan sayı 6.

Aynı tarzda, artıkların sırasıyla 3, 5 ve 15 olduğu oyunlardır.





Sır nedir? Aslında, bu grubun tüm püf noktalarını ve kalıntı sayılarını oluşturabileceğiniz bir algoritma vardır. Dört temel matematik işleminin dahil olduğunu unutmayın.

Bir sayı düşün: a
Bunu n: n * a ile çarpın
Bir sayı m ekleyin (bu hilenin anahtarıdır): n * a + m (m, n'nin bir katı olmalı)
N: 1 / n * (n * a + m) arasında bölün
M, n'nin bir katı olduğu için m = k * n deyin, bölüştürülürken: 1 / n * (n * a + n * k) = a + k
Son olarak, düşünce sayısını çıkarın: a + k - a = k
Sonuç: M / n = k (her zaman)

Yapıyı anladıysanız, anında herhangi bir yapıyı oluşturabilirsiniz. Bir bakalım:

Bir sayı düşün: 4
5 ile çarpın, 20 ekleyin, 5'e bölün, düşündüğünüz sayıyı çıkarın. Sonuç karenin kenar sayısıdır. Daha matematiksel işlemlerle başka bir sihirli oyun yaratabileceğinizi düşünüyor musunuz?



No comments:

Post a Comment