Matematică la școală, distractivă sau plictisitoare?
Matematica este una dintre cele
mai utile discipline în învățare și nu este exagerat să spunem că este regina subiecților educaționali. Fără matematică, modelele
și teoriile științelor de bază nu pot fi dezvoltate; fără matematică,
aplicațiile în electricitate și electronică nu sunt posibile; fără matematică
nu există niciun fel de finanțe sau comerț; fără matematică nu există date mari
și tot ceea ce este asociat cu Internetul. O ființă vie și complexă este fermă
pentru că are un schelet care susține toate organele vitale, o știință
stătătoare și dezvoltată pentru că se bazează pe matematică.
Gauss. "Matematica este
regina științelor ..."
În prezent, dorința fiecărei
societăți este de a realiza dezvoltarea în toate sferele (sociale, economice,
tehnologice). Țările în care se promovează educația matematică realizează
crearea unei gândiri abstracte care facilitează crearea, dezvoltarea și
aplicarea științei și tehnologiei. O țară cu gândire abstractă vinde produse cu
componentă științifică și tehnologică, inclusiv la prețuri foarte ridicate, mii
sau milioane de dolari. O țară în care gândirea abstractă nu este promovată
este o țară specifică, în care doar ceea ce este accesibil simțurilor este
perceput, înțeles și controlat; o țară în care nici știința, nici tehnologia nu
sunt create sau dezvoltate; prin urmare, este normal să vinzi pietre pentru
câțiva dolari. În echilibrul economic, este clar că o țară abstractă este
câștigătoarea.
În școlile de bază și
universitate, predarea matematicii poate fi ușoară sau dificilă. Cum?
Matematica este cea mai dificil
de învățat atunci când se utilizează metode nepotrivite, depășite, nu există
creativitate sau convingere în profesori. Repetarea cărților, transcrierea
literală sau copia cărții pe tablă și din ea într-un notebook este o activitate
de rutină și răspândită care nu este convenabilă pentru nimeni. Nimeni nu
învață matematică copiind o formulă fără să știe ce este utilitatea sau
conținutul; nimeni nu acordă atenție sau este interesat să învețe o teorie
matematică pentru care nu găsește nici o utilitate. Dacă cineva aprobă un curs
fără să învețe, necinstirea își scurge nosele și vă puteți imagina de ce
aprobarea cursului de algebră în școala elementară cineva care nu poate rezolva
o ecuație de gradul întâi cu un necunoscut; pentru că unul absolvă un arhitect
care nu poate folosi teorema lui Pitagora. Școala, societatea, studenții sunt
condamnați la eșec și mediocritate.
Cea mai tristă problemă despre
această situație este că elevii nu au ocazia să descopere și să exploreze lumea
minunată a matematicii.
MATEMATICA este cel mai simplu și
mai plăcut subiect de a preda și de a învăța atunci când utilizează metode
inovatoare, creative, conținutul matematic este asociat cu realitatea, lucrul
în echipă (învățarea prin cooperare); există convingere, actualizare și
evoluție continuă în MAESTROS. În cele din urmă, experiența de învățare este pozitivă
și îmbogățită atât pentru profesor, cât și pentru student.
De ce să nu finalizați utilizarea
textelor convenționale cu citirea și aplicarea unor lucrări precum Yakov
Perelman, Martin Gardner, Magnus Enzensberger și multe altele? Tu alegi.
Site-ul web prezintă o inițiativă
care promovează utilizarea creativă a matematicii în școală. Nu este singura,
ci trebuie luată în considerare pentru a crea sau a adapta ceea ce este mai
bine pentru realitatea în sine.
http://www.educavox.fr/formation/les-ressources/usages-creatifs-du-numerique-pour-l-apprentissage-au-xxie-siecle
No comments:
Post a Comment